۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۹۲۶۲۶
حجت الاسلام اژه ای:

قطعا رییس دستگاه قضا نمی شوم| پرونده زندانیان ایرانی ربطی به دیگران ندارد

قطعا رییس دستگاه قضا نمی شوم| پرونده زندانیان ایرانی ربطی به دیگران ندارد
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اظهارات مداخله جویان وزیر خارجه انگلیس گفت: این افراد حق دخالت در امور ایران را ندارند وموضوعات کشور ربطی به آنان ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصدو سی و پنجمین نشست خبری خود که بعد از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به افرادی که اخیرا به اتهام مالی محاکمه شده و حکمشان قطعی شده است، گفت: حمیدرضا جان قربان به جرم اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و ۱۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی، آزاده سجادیه به ۱۰ سال حبس، شاپور هیبتی به ۱۰ سال حبس، امیر سجادیان به ۳ و ۷ سال حبس، محمد جواد خسروی به ۳ و ۷ سال حبس و رد مال به مبلغ سه میلیارد و هفتصد میلیون ریال، بهرام رضایی دشتکی به ۳ سال، محمد حسین نجم زاده به ۲ و سال یازده ماه و ۴ سال حبس محکوم شدند.

وی ادامه داد: احمد پاسدار به جرم اخلال در نظام اقتصادی و گرانفروشی به ۱۲ سال حبس و ۱۳۹ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ۸۰۶ هزار ریال جزای نقدی و ۲ سال محرومیت از دریافت ارز دولتی، مهران طیاری به جرم قاچاق سوخت به ۴ سال و ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی، ناصری محمدی نژاد ۲ سال حبس و ۵۸۳ میلیون ریال جزای نقدی، عبد الستار ملا پور به ۲ سال حبس و ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی، عبدالرزاق فرقانی به ۲ سال حبس و ۸۰ میلیون جزای نقدی محکوم شدند.

حجت الاسلام اژه در بخش دیگیری از سخنان خود ابراز داشت: سهیل اذرپور به ۲ سال و ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی، عبدالکریم عبدلی پور به ۲ سال و ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی، اردلان زینل زاده شهردار گچساران به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق به دلیل رشوه محکوم شده است که ۴ سال آن تعلیق و به ۲ سال انفصال از دولت، میثم نارکی معاون شهرداد گچساران مانند قبلی به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق، نعمت الله متولی امامزاده از کارمندان شهرداری به ۷۴ ضربه شلاق، جعفر گوهر کانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در کهکیلویه و بویراحمد به دلیل تصرف در اموال دولتی به ۱۱۰ ضربه شلاق، الیاس تاج الدینی به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

وی با اشاره به احکام تعدادی از دلالان خرد بازار ارز، گفت: ۱۵ نفر در این زمینه به ۶ ماه حبس محکوم شدند. سعید جبارپور بیکندی، مسعود جاویدان، مصطفی صوری، حسن فراهانی، مجید شهرابی، رضا بازازرده، اصغر احمدی، علی بازازرده، مجتبی سیستانی گهجاورستانی، الیاس بازازرده، محسن غلامی، همزه بازازرده، حسن خاتونی، علی اکبر عباسی نیکچه و میلاد الدورنی ازجمله خرده فروشان جمعی ارز بودند که در فضاسازی بازار ارز نقش داشتند.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه یکی از تناقضات بازار پایین نیامدن قیمت کالا‌ها است، در حال حاضر با توجه به پایین آمدن نرخ دلار آیا برخورد قضایی با گرانفروشان صورت می‌پذیرد، گفت: برخی به بهانه گران شدن قیمت دلار که البته وابستگی زیادی به نرخ ارز نداشتند کالا‌های خود را گران فروخته و کم فروشی می‌کردند. البته برخورد با گرانفروشی زیر نظر سازمان تعزیرات و زیر نظر دولت است.

وی افزود: در قدم اول داستان کل کشور در بخشنامه‌ای اعلام داشتند که تمام دادستان‌ها در کشور با تعزیرات همکاری کرده و مجوزات لازم را به آنان بدهند، دادستان مرکز استان‌ها از دستگاهای ذیربط دعوت کردند و در این راستا اقداماتی را انجام می‌دهند و اگر از گرانفروشی دست برندارند با آنان برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی چیست، گفت: برخی افرادی بودند که طبق ضوابط موجود حقوق بالا گرفتند که آنان مجرم شناخته نشده و البته مبالغ را برگرداندند و دیوان محاسبات حدود ۲۳ میلیارد را در این راستا اعلام کرد که برگشت داده شده است. اما برخی عنوان اتهامی متوجشهان بود و ممکن بوده با یک صحنه سازی وانمود کردند فلان شرکت سود ده هست و پاداش‌هایی را برداشتند.

وی افزود: در این موارد هنوز احکام قطعی صادر نشده است. بخشنامه‌ای شد مبنی بر اینکه مقامات تا سقف ۱۰ میلیون تومان و غیر از مقامات تا سقف ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت کنند.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه در برخی از شبکه‌های اجتماعی صفحاتی به نام شما ایجاد شده و آیا شما شخصا در این شبکه‌ها عضو هستید، گفت: بنده در این شبکه‌ها هیچ صفحه‌ای ندارم و هر صفحه‌ای به نام بنده ایجاد شده باشد جعلی است.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آخرین وضعیت پرونده محیط زیستی‌ها چیست، گفت: پرونده دادگاه رفته و وکیل باید پرونده را بخواند و اعلام کند، ولی هنوز تعیین وقت نشده است. برخی از افرادی که در این پرونده هستند باید وکیل معرفی کرده و یا دادگاه برای آنان وکیل معرفی کند و باید وکیل پرونده را بخواند. در این پرونده ۸ نفر متهم وجود دارد.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون، گفت: پرونده در وضعیت دادسرا است و اینکه گفته می‌شود پرونده مختومه شده و وی تبرعه شده تکذیب می‌شود.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آیا خبر دستگیری شهردار سابق کرج صحت دارد، گفت: بله او دستگیر شده و پرونده در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی چیست، گفت: در گذشته متهم ادعای پرداخت بدهی داشت که هنوز اقدامی در این زمنیه انجام نشده، در حضور یکی از نمایندگان مجلس، نماینده وزارت نفت و اطلاعات و وکیل او و نمایندگان قوه قضاییه با وی صحبت شد قرار است طی ۱۰ روز آینده به یک کشور رفته و پول را وصول کنند.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه موضوع رشوه توتال در فرانسه مطرح و توتال محکوم شده چرا در داخل کشور این موضوع پیگیری نمی‌شود، گفت: من خبری از این حکم در این کشور ندارم. در دادسرای داخلی چنین موضوعی هنوز مطرح نیست.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه هنوز حساب‌های بی هویت در کشور وجود دارد، دادستانی برای برخورد با این حساب‌ها چه برنامه‌ای دارد، گفت: این کار را باید اقای همتی انجام دهد و دستور را در این زمینه داده و تخلفات را به قوه قضاییه اعلام کند.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آخرین وضعیت پرونده آقای عیسی شریفی، چیست، گفت: پرونده وی در دادسرا است، به کیفرخواست نرسیده و در مرحله تحقیقات است و اگر مرحله مقدمات پرونده تمام شد اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه مجید جعفری تبار که حکم اعدامش قطعی شده آخرین وضعیت پرونده این شخص چیست، گفت: این پرونده در دادسرای ویژه روحانیت است که بنده هیچ اطلاعی از آن ندارم.

پرونده زندانیان ایرانی هیچ ربطی به دیگران ندارد
حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه وزیر امور خارجه انگلیس به طور وقیحانه اعلام کرده که ایران باید نازنین زاغری را آزاد کند، نظر شما چیست، اظهار داشت: به خاطر حرفش غلط کرده و این افراد حق دخالت در جمهوری اسلامی را ندارند و موضوع هیچ ربطی به آنان ندارد.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه ایا قوه قضاییه دباره سخنان اسماعیل بخشی جوابی دارد، گفت: وی نامه‌ای به وزیر اطلاعات نوشته است که اگر تخلفی باشد وزارت اطلاعات رسیدگی کرده و به قوه قضاییه اعلام می‌کند، اگر خودش به دستگاه قضا مراجعه کند نیز به اظهاراتش رسیدگی می‌شود. الان نمی‌دانم که دادستان وارد عمل شده یا خیر و اگر شکایت مطرح کند دادستان ورود پیدا می‌کند.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه بیان داشتید که پرونده مظلومی در ۴۷ روز به نتیجه رسیده، ولی پرونده آقای عراقچی ۵ ماه است که به دادگاه نرفته است، قصد ندارید زودتر پرونده وی را به سرانجام برسانید، گفت: از یک طرف دوست داریم پرونده به نتیجه برسد، ولی در برخی پرونده‌ها ممکن است نیاز به اثبات دلیل داشته باشیم و برای جمع آوری اسناد به زمان نیاز است.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آخرین وضعیت پرونده تخلفات در انتخابات سال گذشته چیست، گفت: الان به خاطر ندارم.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه درباره اخبار و دروغ‌هایی در فضای مجازی انجام می‌شود، تدبیر قوه قضاییه در این رابطه چیست، گفت: موارد بسیاز زیادی از جرائم در فضای مجازی در حال وقوع است، جلوگیری و مقابله با این جرائم بخش فنی را دربر دارد و باید دستگاه‌های ذیربط در این زمینه وارد عمل شوند. قوه قضاییه به دلیل اینکه نمی‌تواند در زمنیه فنی وارد عمل شود نمی‌تواند بطور کامل موضوع را پیگیری کند، ولی در نهایت به طور موردی می‌توانیم وارد عمل شویم.
 
حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آخرین وضعیت پرونده  حادثه دانشگاه آزاد چیست، گفت: در ابتدا تاسف خود را به دلیل این حادثه غم انگیر اعلام می‌کنم. این اتفاقات از دو جهت اهمیت دارد، از جهت اینکه حادثه منجر به فوت ۱۰ نفر می‌شود و از منظر دیگر وقتی حادثه در یک محیط علمی رخ می‌دهد تاثر بیشتری دارد. از روز اول تمام دستگاه‌های ذیربط و قوه قضاییه موضوع را دنبال می‌کردند. مساله کارشناسی در این موضوع بسیار اهمیت دارد. الان هیات ۷ نفره درحال رسیدگی به موضوع است.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه فرد رییس قوه قضاییه کیست، گفت: بنده قطعا نیستم و بعدا با حکم رهبر انقلاب رییس قوه مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی براینکه آخرین وضعیت شکایت آقای خاتمی از روزنامه کیهان و آقای شیعتمداری چیست؟ گفت: هنوز پرونده به دادگاه نرفته است و پیگیر هستیم. /۸۱۶/پ201/ق
ارسال نظرات